Nadšenci Trabant klubu Nesuchyně

aneb jak jsme začali s Trabanty.

Rok 2008.
Na konci roku 2008 se sešel Jarda Chytrý s kamarádem Slávkem Válkou, který řešil problém, co udělat se zeleným Trabantem kombi po tchánovi. Nakonec vyplynuly dvě možnosti – Trabanta prodat nebo ho poopravit, přeleštit a jezdit na srazy. A Slávek se chytil. Zeptal se Jardy, zda mu ho opraví a vyjedou spolu. Jarda na to řekl: „Tak to ne, já si seženu svého, budeme na nich makat a pojedeme na sraz oběma“. Do konce roku – než začal platit ekopoplatek – Jarda vlastnil Trabanta limuzínu šedé barvy (křišťálová modř).

 

Rok 2009.
Od ledna jsem makal na limuzíně, vyndal motor, odhlučnil motorový prostor, nastříkal nárazníky a kryty v motorovém prostoru s obroučky do chromové barvy. Provedl jsem kompletní opravu brzd a Trabantík jel na STK v Rakovníku. Do garáže zajel kombík a postup byl podobný.

Čas prvního výletu s trabanťáky se blížil. Po internetu jsme se poznali s několika lidmi, kteří nám radili a pomáhali s náhradními díly. „Den D“ nastal – 1. máj v Kryrech. Při příjezdu na náměstí v Podbořanech jsme byli v jiném světě, s lidmi co značku Trabant milují. Poznáváme další příznivce. Před vyjetím na spanilou jízdu jsem hovořil s jedním MUDr zubařem, ale to jsem nevěděl a povídám mu, co mně řekli doma: „ Táta se nám zbláznil !“ A on odpověděl : „Tak se koukni kolem sebe, tyhle všichni jsou blázni také“. Nic krásnějšího jsem dlouho neslyšel! Jelo nás asi 30 vozů.

V Kryrech to bylo super. Ten den jsme se večer vrátili plní dojmů. A tak jsme jeli na další výlet – veterány do Roztok u Prahy a další výlet byl do Zlonic. Seznámil jsem se s Pepou Bělohlávkem(Trabas) a se Zloničáky při opékání buřtů. Po internetu jsem začal dávat dohromady trabanťáky v Rakovnickém okrese a poznal další čmoudíky. Jízda na sraz v Jívce byla zahájena v Nesuchyni. Odsud jsme jeli s Pepou (Trabas) a Martinem (Mack). Přes Mladou Boleslav jsme dojeli k Náchodu a víkend jsme strávili se 110 posádkami. Návrat nepřežil Martinův motor. Od Pepy jsme dostali pozvání na výlet do Plané u Mariánských Lázní a tak jsem večer ukecal Oldu Krejčího s rodinou na výlet. Vzal jsem i vnoučata (trabanťáčky) a Olda si přisedl s přítelkyní Marcelou a malou Eliškou ke Slávkovi do kombíčka. Výlet byl suprovej, až na trucování kombíčka, ale nakonec dojel. Doma nás čekalo večer překvapení. Olda s rodinou se rozhodli, že si pořídí trabantíka a budou také jezdit na výlety i na srazy. Tak měl Olda co shánět. Další sraz jsme absolvovali ve Vrbně. Ten byl bez problémů a zase doma v Nesuchyni s překvapením. Olda má doma svého trabantíka, suprového žlutáska.

 

Při výletu do Kladna jsme zajeli pro Plzeňáky na Velkou Dobrou a na Plůtku jsme obědvali. Poté kolona vyjela na Kladno a odpoledne jsme prožili u Tesca. Na Plůtku skončil Olda Krejčí se svým žluťáskem ještě jednou. Byl pozván k „20 výročí pádu socialismu“, novináři zde porovnávali Trabanta 601, Škodu 125 a Lada 1500- stroje neporovnatelné pro znalce. Na zakončení sezony jsme jeli do Prahy. Z Nesuchyně jsme už jeli čtyři. Při opravě u Lán se k nám přidal kolega se šestistovkou z Karlových Varů, před Unhoští Sláva a u Zličína se připojil Zděnda (vršák89) a Jarda (simko). Po Praze jsme jeli docela dobře, lidé se otáčeli, autobusáci nám dávali přednost. Našli jsme i Pepu (Trabase) a Olda nás dovedl na sraz do Letňan. Tam jsme se bavili mezi sebou a přišli na nápad založit Trabant klub Nesuchyně. Domů jsme dojeli v pohodě, až na truc Jardovy limuzíny, když se nechala od Řevničova přitáhnout (uvolněná kladívka). Od té doby si pořídil Jarda (jach23) sedm trabantů a opravuje je pro děti i vnoučata. Olda pořídil další přírůstky (T 601 zachráněn před likvidací a kombíka). No a dál jsme žili myšlenkou o založení Trabant klubu.

Rok 2010.
Při dlouhé zimní pauze se nám stýská po trabantících. Myšlenka na Trabant klub je stále silnější a tak konečně dáváme dohromady potřebné doklady. Dne 8.března 2010 se sešel přípravný výbor ve složení Jaroslav Chytrý – Nesuchyně, Oldřich Krejčí – Praha, Stanislav Najman- Hostivice. Odsouhlasili jsme stanovy budoucího klubu a rozdělili úkoly k podání žádosti na MV pro registraci „občanského sdružení Trabant klub Nesuchyně“. Dne 16.3.2010 Jarda osobně předal žádost na MV- útvar sdružování a žili jsme v nejistotě, zda se náš kluk(b) narodí. Dne 24.3.2010 jsme obdrželi doporučený dopis z MV ČR se stanoviskem – Trabant klub Nesuchyně je registrován ke dni 17.3.2010 pod č.j. VS/1-1/79186/10-R, IČO : 22876022. Hurá!!!!!

Autoři článku: Jarda Chytrý (jach23) a Olda Krejčí (oldtrabi)